שיווק הוא חלק בלתי נפרד ממרכיבי ההצלחה של כל עסק, ולכן, התכנית השיווקיות חייבת להיכלל בכל תוכנית עסקית אותה אתם בונים לצורך תפעול בית העסק החדש או הקיים.

האזינו לכתבה

כיצד עושים זאת נכון ומה הם ההיבטים הנלווים לתכנית שיווק לבית העסק? על כך ועוד בשורות שלפניכם.

מספר מילים מקדימות על תוכניות עסקיות

תוכנית עסקית היא בעצם סוג של מסמך עסקי בו נכללים כל ההיבטים הקשורים לתפעול בית העסק, כאשר מטרת התכנית היא לאפשר לבעלי בית העסק לבחון בצורה הרחבה והמקצועית ביותר את כל אחד מההיבטים השונים הנחוצים לו לצורך הצלחת בית העסק. חשוב לציין שמטרתה של כל תוכנית עסקית משתנה מתכנית לתכנית בהתאם לסוג ואופי בית העסק, כאשר קיימות גם תוכניות עסקיות המתמקדות בהיבטים הפיננסים של בית העסק (מימון, גיוס משקיעים ומקורות אשראי וכו) וזאת לצד תוכניות עסקיות המתמקדת בהיבטי התפעול והלוגיסטיקה של בית העסק. כך או אחרת, המרכיב השיווקי חייב להוות חלק בלתי נפרד מכל תכנית עסקית.

החשיבות של תוכנית שיווק כחלק מתוכנית עסקית

תוכנית שיווק – מה היא כוללת?

תכנית שיווק מיועדת למעשה הגדרת המטרות השיווקיות והאמצעים השונים הנדרשים לצורך השגתן. תכנית זו חייבת להיות מבוססת על מספר מרכיבים מרכזיים וביניהם:

  • מחקר שוק באמצעותו ניתן לבחון את פוטנציאל השוק בו אתם פועלים וסביבת התחרות המאפיינת אותו
  • פילוח מדויק של קהלי היעד הרלוונטיים לגביכם תוך מיפוי מדויק של אמצעי המדיה השונים באמצעותם תוכלו ליצור פנייה כללית ואישית לקהלי היעד
  • ניתוח SWOT מקיף (חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים)

לצד מרכיבים אלו, קיימת חשיבות רבה לתכנית פעולה שיווקית המותאמת לממצאי המרכיבים המופיעים לעיל ולמסגרת התקציב העומדת לרשות בעלי בית העסק לצרכי תפעול התכנית השיווקית. תכנית הפעולה השיווקית היא למעשה הגדרת הפעולות השיווקיות הנדרשות וזאת לצד אופן מדידת ההצלחה של כל פעולה שיווקית.

חשוב לציין שאת התכנית השיווקית כחלק מהתכנית העסקית, חשוב ומומלץ לבנות באמצעות יועצים שיווקים העוסקים ומתמחים גם בבניית תוכניות עסקיות וגם בבניית תוכניות שיווקיות בהתאמה פרטנית לאופי וסוג בית העסק אותו אתם מנהלים ו/או אתם מתכוונים לפתוח. יועץ שיווקי- עסקי המתמחה בבניית תוכנית עסקית, יסייע לכם לבנות תכניות שיווקיות המבוססות בחלקן על היכרות מוקדמת עם ענף השיווק בתחום העיסוק הרלוונטי לכם ועל ידע מקצועי רחב היקף בכל הנוגע לתפעול מערכי שיווק היכולים לקדם אתכם למטרה הנכספת: עסק מצליח ומשגשג בתחומו. חשוב לזכור שגם הזמנת צלצול המתנה עסקי הינה צעד שיווקי חכם במיוחד כהשקעה חד פעמית שמחזירה את עצמה לאורך הזמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)
× צ'אט אנושי Available from 09:00 to 23:00 Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday
דילוג לתוכן